Reklama

Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav, venku je 10.7 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Bez bariér, s klimatizací a Wi-Fi. Z Olomouce na Břeclav začaly jezdit vlaky InterPanter

Zprávy z regionu

4.11.2015

Autor: Barbora Sísová

Koženkové sedačky, od kterých jste se v létě nemohly odlepit, a kupéčka, ve kterých je v létě horko a v zimě zima – tak vypadala obvyklá cesta vlakem z Olomouce na jižní Moravu. Od dnešního dne však mají cestující na lince Olomouc – Přerov – Břeclav - Brno důvod k radosti, tyto zastaralé a nekomfortní vagony totiž nahradí nejnovější elektrická jednotka InterPanter, vybavená klimatizací, Wi-Fi i zásuvkami na připojení notebooku nebo k nabíjení telefonu.

Nové elektrické vlaky InterPanter, které pro mezinárodní a dálkovou dopravu objednaly České dráhy budou vozit s novým jízdním řádem cestující na rychlíkových linkách z Olomouce do Brna a z Prahy do Brna. Nové elektrické vlaky InterPanter, které pro mezinárodní a dálkovou dopravu objednaly České dráhy budou vozit s novým jízdním řádem cestující na rychlíkových linkách z Olomouce do Brna a z Prahy do Brna. Foto: ČTK/ Luděk Peřina

Rozdíl poznají cestující už při nástupu do vlaku, mnohdy nekomfortní schody zde vystřídají bezbariérové nízkopodlažní vstupy, které jsou pohodlně na úrovni nástupiště. Tuto novinku jistě ocení jak maminky s kočárky nebo lidé na vozíčku, tak starší lidé, dámy s podpatky, s kufry na kolečkách nebo cyklisté s koly. Jednodušší je také otvírání dveří, kliky, se kterými mnohdy nešlo hnout, nahradily pohodlnější tlačítka.

Interiér oddělení první třídy nové elektrické soupravy InterPanter. Interiér oddělení první třídy nové elektrické soupravy InterPanter. Foto: ČTK/ Luděk Peřina

Cestující si mohou jízdu vychutnat na polstrovaných, polohovatelných sedačkách s plyšovými potahy, k dispozici jim jsou sklopné stolky i elektrické zásuvky.

Základní technické údaje

Třivozová souprava:
Délka soupravy: 79 400 mm
Maximální rychlost: 160 km/h
Počet míst (z toho první třída): 200 (25)
Počet míst pro kočárky: 6
Počet míst pro jízdní kola: 10 

Pětivozová souprava:
Délka soupravy: 132 400 mm
Maximální rychlost: 160 km/h
Počet míst (z toho první třída): 350 (42)
Počet míst pro kočárky: 8
Počet míst pro jízdní kola: 15

"Snažíme se naše služby modernizovat tak, aby se vlak stal příjemným dopravním prostředkem pro každodenní dopravu, zvlášť studenti nebo businessmani jistě ocení Wi-Fi připojení, díky kterému mohou být neustále on- line, nebo možnost napájet své notebooky či mobilní telefony po celou dobu cesty," uvádí Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah, který je odpovědný za osobní dopravu.

Nová souprava ustupuje od klasických "kupéček" a využívá více velkoprostorového uspořádání. Ve vlaku jsou oddělené oddíly pro cestující do deseti let nebo prostory pro uložení jízdních kol, kočárků, lyží a dalších objemnějších zavazadel. Všechny vagóny jsou navíc vybaveny klimatizací, která zpříjemní cestování především v horkých letních měsících. Samozřejmostí jsou i nové toalety, které jsou přiměřené cestování v dnešní době.

Vozidla InterPanter ze Škody Vagonka navazují na osvědčené řešení jednopodlažních souprav RegioPanter pro regionální dopravu, odlišují se však technickým řešením nebo počtem vstupních dveří, interiér je navíc uzpůsoben pohodlnému cestování na větší vzdálenosti. "Dnes dopoledne jsme nasadily do provozu první dvě jednotky, během listopadu by měly další čtyři jednotky a v prosinci další kus, takže na konci roku bude v provozu sedm jednotek, další se pak budou přidávat v průběhu nového roku, na konci dubna už by mělo být v provozu všech čtrnáct kusů," popsal Štěpán.

Autor článkuBarbora Sísovásisova@olomouc.cz

Barbora Sísová
Reklama

ALLE reality & development s.r.o

Katalog firem » Služby » Realitní kanceláře

Jsme tým, který se vyzná v realitách. Specializujeme se na developerské projekty, ale nabízíme komplexní služby, ať už se jedná o koupi, prodej, pronájem, správu nemovitosti, či investici. ...