UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!
Nový provozovatel letecké záchranné služby, slovenská firma ATE, už má v Olomouci dva vrtulníky Agusta. Záložní stroj přitom měl být k dipozici hned od začátku ledna, jak to ukládala smlouva. Jeho potřeba se ukázala záhy po zahájení činnosti: vrtulník kvůli technickým problémům musel nouzově přistát i s pacientem a přestože se závada ukázala jako banální, na několik hodin zůstala záchranka uzemněná. K něčemu podobnému by už nemělo dojít.
Vrtulníky, používané slovenskou firmou, mají za sebou přes dvacet let v provozu, společnost ale ujišťuje, že jsou v bezvadném stavu.
Foto: Jan Procházka
Krátce po zahájení činnosti nového provozovatele však došlo k závadě, kvůli které musel tehdy jediný vrtulník nouzově přistát i s pacientem na palubě. Podle pilotů se jednalo o banální případ, který naopak demonstruje, jak vysoce se hledí na bezpečnost: v olejovém potrubí se objevila několik milimetrů dlouhá kovová štěpina, kterou zaznamenaly bezpečnostní přístroje. Předpisy v takovém případě hovoří jasně: okamžitě přistát. Podle odborníků se takové věci vrtulníkům čas od času stávají a nejedná se o nic mimořádného.
Foto: Jan Procházka
Práci s podvěsem mají Slováci natrénovanou z Tater. V Olomouckém kraji ji tolik nevyužijí, vrtulník totiž zvládne přistát i na sjezdovce. Jsou ale situace, kdy se jinak než na laně k pacientovi záchranář nedostane. Nejen v horách, ale například i během povodní.
Foto: Jan Procházka
Zprávy z regionu
DNES
Po Velikonocích začne oprava Pavelkovy ulice. Uzavírka potrvá šest týdnů
Tipy na víkendDNES
Tipy na prodloužený víkend: velikonoční akce pro děti, jarmark, prohlídky hradů a zámků, koncerty i divadla
Sport27.3.2024
BK REDSTONE nestačil v Edenu na Slavii
DNEŠEK27.3.2024