Reklama

Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří, venku je 4.6 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Linka 23 znovu jezdit nebude, petici přebil dopravní průzkum

Zprávy z regionu

14.4.2014

Autor: barsi

Zhruba tisíc podpisů na petici za obnovení linky číslo 23 nic nezmůže. Proti nim totiž stojí výsledky dopravního průzkumu, které dokazují, že tato linka není potřeba. Podle nich si totiž lidé z Nových Sadů zvykli využívat novou tramvajovou linku, která je doveze do centra města i na nádraží.

Linka číslo 23 byla zrušena v prosinci minulého roku, v tuto dobu začaly plně fungovat i dvě nové tramvajové linky číslo 3 a 5. Přestože třiadvacítka byla zrušena na základě sčítání cestujících, našlo se téměř tisíc obyvatel sídliště Nové Sady a Povel, kteří se s tramvajovou náhražkou nechtěli smířit, a podali městu k projednávání petici. Stěžovali si především na to, zatím tramvaj jede pouze k zastávce Trnkova, která je na začátku sídliště Povel, dál však tramvaj minimálně dva roky nepojede.

Radní však na základě nového březnového výzkumu, který hodnotil dopad otevření tramvajových linek, této žádosti nevyhověli. „Podle sčítání cestujících jezdí tramvajovými spoji ze zastávky Trnkova v průměru 1461 cestujících a naopak přijíždí asi 1490 cestujících za pracovní den. O víkendu odjíždí ze zastávky Trnkova zhruba 611 cestujících a přijíždí asi 783 cestujících,“ popisuje výsledky průzkumu náměstek primátora Ivo Vlach. Lidem z Nových Sadů přibylo 214 tramvajových spojů v pracovní den a 152 spojů ve dnech pracovního klidu. "Chceme po spuštění provozu nové tramvajové trati odlehčit tuto část Olomouce od autobusové trakce," uvedl jeden z důvodů ke zrušení autobusu 23 provozní náměstek Dopravního podniku města Olomouc Pavel Zatloukal. "Další pokračováním tramvajové tratě až po ulici Jižní bude znamenat založení dopravní obslužnosti těchto dvou sídlišť primárně na tramvajové dopravě," doplnil náměstek primátora Ivo Vlach.

Petenti však kromě obnovení třiadvacítky, která pokračovala ze sídliště na nádraží a poté dále do Holice, navrhovali i jiná řešení – a to změnu tras jiných linek z obchvatu, které by mohly nově zajíždět k zastávce Zikova. "Závlekem některé z linek 12, 19 či 26 by sice došlo ke zlepšení dostupnosti pro cestující z docházkové vzdálenosti k zastávce Zikova ve směru na Hlavní nádraží, ale na druhou stranu by byl narušen interval mezi linkami č. 12 a 19 v úseku Velkomoravská až po Holici. Touto změnou bychom zase poškodili více využívané zastávky Zenit a Velkomoravská směr Tabulový vrch pro cestující z oblasti podél Velkomoravské," vysvětlil náměstek Vlach.

Přesunem cestujících na tramvajové linky v objemu asi 1500 osob ze sídliště (tedy 22% z celkového čísla) došlo i přes zrušení linky číslo. 23 ke zlepšení komfortu na ostatních linkách. "Z provozního hlediska neeviduje DPMO v žádném časovém úseku přeplňování vozů. Zastávku Zikova i nadále obsluhuje směrem do centra linka číslo 16. Z tohoto pohledu tedy není nutné ani ekonomicky opodstatněné obnovovat zpět linku číslo 23," uzavírá Vlach.

barsi

Reklama

Restaurace Sokolka

Katalog firem » Restaurace, stravování » Restaurace

Výborné pivo Radegast, chutné jídlo a příjemná atmosféra. Zároveň se můžete pobavit u sportovních přenosů na velkoplošných televizorech nebo si zahrát kulečník a šipky. Budete obslou...