Reklama

Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav, venku je 0.7 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Nové jízdní řády vlaků přinesou jen pár změn, cestující se ale musí připravit na rozsáhlou výluku na trati do Jeseníka

Zprávy z regionu

27.11.2014

Autor: Jan Procházka

Jen nepatrné změny čekají na cestující po regionálních železnicích od 12. prosince, kdy vstupují v platnost nové jízdní řády. Po několika letech se obnoví vlakové spojení Dzbele a Chornic. Méně přestupů čeká cestující z Jeseníku do Olomouce. A cestující budou muset počítat i s výlukami. Ta nejvýznamnější, mezi Bludovem a Jeseníkem, potrvá od jara do podzimu.

Přímých spojů mezi Přerovem a Bohumínem bude méně. Způsobeno je to zavedením linky mezi Bohumínem a mošnovským letištěm. “Zachovány jsou páteřní spoje v době ranní špičky z Přerova v 5:00, 5:31 a 6:01 a odpolední špičky do Přerova v 15:56, 17:56 a 19:56. Zbývající osobní vlaky jsou ve dvouhodinovém taktu ukončeny v Suchdole nad Odrou, kde je v obou směrech zachována přestupní návaznost na rychlíky relace Brno – Bohumín,” vysvětlila mluvčí drah Kateřina Šubová.
Po několikaletém přerušení provozu se vlaky vrací na trať Dzbele Chornice. “Nově pojedou čtyři páry osobních vlaků Dzbel – Moravská Třebová, úsek Dzbel – Chornice je nově přiřazen k trati 017 Česká Třebová – Dzbel,” doplnila Šubová. Převedením původních spěšných vlaků do kategorie rychlík a částečným zařazením klasické soupravy ubude přestupů v Zábřehu. “Nově lze cestovat přímo do Olomouce i vlakem z Jeseníku v 10:54 denně a v 16:54 v neděli, v opačném směru lze využít přímé spojení u vlaků s příjezdem do Jeseníku v 9:10 a 15:11,” zmínila Šubová. Na této trati sice dojde ke zlepšení, cestující se ale v příštím roce musí připravit i na komplikace. Kvůli revitalizaci kolejového svršku bude trať mezi Bludovem a Jeseníkem plných dvě stě dnů zcela uzavřena a vlaky tak nahradí autobusy. “V tuto chvíli ještě není stanoven termín. Jednáme s autobusovými dopravci, protože ten objem náhradní dopravy bude obrovský,” připustila Hana Motyková, ředitelka krajského centra osobní dopravy. Výluka bude podle ní zřejmě trvat od jara do podzimu. “Budeme o ní samozřejmě s předstihem podorobně informovat,” ubezpečila.

Regionální vlaky v Olomouckém kraji ujedou v roce 2015 více než 5,7 milionu vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v rámci kraje v pracovní dny průměrně 581 osobních a spěšných vlaků, v sobotu 443 a v neděli 435. Nový jízdní řád vstupuje v platnost 12. prosince.

Shrnutí změn, které přinese nový jízdní řád

Trať 017 Česká Třebová – Dzbel: Po několikaletém přerušení provozu dochází k obnovení regionální vlakové dopravy v úseku Dzbel – Chornice. Nově pojedou 4 páry osobních vlaků Dzbel – Moravská Třebová, úsek Dzbel – Chornice je pak nově přiřazen k trati 017 Česká Třebová – Dzbel. Vlaky jedou v 6:35 a v 16:17 v pracovní dny, v 8:17 a v 18:17 denně do Moravské Třebové. Zpět do Dzbele dojedou vlaky v 6:15, v 8:12 a 15:56 v pracovní dny, v 7:12 o víkendu a v 17:56 denně.
Trať 024 Štíty – Ústí nad Orlicí: Na území Olomouckého kraje není objednána regionální doprava.
Trať 025 Hanušovice – Dolní Lipka: S výjimkou posledního páru vlaků jedou vlaky pouze o víkendu. Pouze poslední spoj do Hanušovic v 17:41 a poslední z Hanušovic v 18:02 jede i v pátek.
Trať 270 Přerov – Olomouc – Zábřeh na Moravě: Jízdní řád je bez podstatných změn. Z důvodu plánované výlukové činnosti na olomouckém hlavním nádraží jsou na rameni Olomouc hl.n. – Přerov (– Nezamyslice) zajištěny spoje z 90 % pantografovými jednotkami řady 460.
Trať 270 Přerov – Hranice na Moravě – Bohumín: V souvislosti se změnou vedení vlaků na území Moravskoslezského kraje (zavedení linky Bohumín – Mošnov, Ostrava Airport) dochází k částečné redukci přímých regionálních spojů Přerov – Bohumín. Zachovány jsou páteřní spoje v době ranní špičky (z Přerova v 5:00, 5:31 a 6:01) a odpolední špičky (do Přerova v 15:56, 17:56 a 19:56). Zbývající osobní vlaky ve dvouhodinovém taktu jsou ukončeny / výchozí v Suchdole nad Odrou, kde je v obou směrech zachována přestupní návaznost na rychlíky relace Brno – Bohumín.
Trať 271 Prostějov hl. n. – Dzbel: První ranní spoj s odjezdem ze Dzbele ve 4:35 pojede denně, večerní spoj ze Dzbele v 18:35 pojede v pracovní dny již v 18:05 a nově pojede až do Olomouce hl.n.
Trať 273 Červenka – Senice na Hané – Prostějov hl.n.: V pracovní dny pojede nový pár vlaků – z Červenky ve 12:13, zpět z Litovle předměstí ve 12:35. Poslední spoj z Červenky ve 22:56 ukončí jízdu již v Litovli městě. První ranní spoj z Prostějova odjede o 10 minut později ve 4:23, odpolední vlaky z Prostějova ve 14:26, 16:26 a 18:26 pojedou o víkendech o 20 minut dříve v 14:06, 16:06 a 18:06. Tímto se o víkendech zajistí v Senici na Hané přestup na vlaky směr Olomouc hl.n.
Trať 274 Litovel předměstí – Mladeč: Od 14. června do 28. září 2015, každou sobotu a neděli, zajistí spojení s turisticky zajímavým místem tři páry osobních vlaků. Z Litovle předměstí budou odjíždět v 9:28, 13:28 a 15:28, z Mladče pak v 10:25, 14:19 a 16:19.
Trať 280 Hranice na Moravě – Horní Lideč: Na žádost cestujících pojede v pracovní dny, mimo školní prázdniny, dopolední pár vlaků Valašské Meziříčí – Hranice na Moravě a zpět. Do Hranic na Moravě vlak přijede v 10:20, ve směru do Valašského Meziříčí odjede v 10:49.
Trať 290 Olomouc hl. n. – Uničov: Spěšný vlak Bradlo z Jeseníku ve 4:53 do Olomouce a v opačném směru z Olomouce v 16:29 pojede pouze v pracovní dny. Osobní vlak z Olomouce v 6:57 pojede i v neděli. Na základě požadavku objednatele odjíždí poslední vlak ze Šumperka již ve 20:53. Důvodem změny je zajištění dopravy zaměstnancům do uničovských firem s nepřetržitým provozem.
Trať 292 Jeseník – Šumperk: První ranní spoj z Jeseníku ve 3:34 odjede již ve 3:14. Důvodem změny je zajištění přípoje v Bludově na spěšný vlak do Olomouce hl.n. a Brna s odjezdem z Bludova v 5:00. Převedením původních spěšných vlaků do kategorie rychlík ubude přestupů v Zábřehu na Moravě. Nově je možné cestovat přímo do Olomouce i vlakem z Jeseníku denně v 10:54 a v 16:54 v neděli, v opačném směru lze využít přímé spojení u vlaků s příjezdem do Jeseníku v 9:10 a 15:11.
Trať 301 Olomouc hl.n. – Nezamyslice: Jízdní řád na této trati je bez podstatných změn. V průběhu roku 2015 očekáváme zařazení tratě do Integrovaného systému Olomouckého kraje.
Trať 310 Olomouc hl.n. – Moravský Beroun: V průběhu roku 2015 se předpokládá zařazení úseku Hrubá Voda – Moravský Beroun do Integrovaného systému Olomouckého kraje.

Jan Procházka

Reklama

Zdravá výživa u Milušky

Katalog firem » Obchod » Zdravá výživa

Srdečně Vás zveme do prodejny ZDRAVÁ VÝŽIVA U MILUŠKY v centru Olomouce. Naši zákazníci oceňují rodinnou atmosféru obchůdku a širokou nabídku zboží, která se dále rozšiřuje. Sleduje...