Reklama

Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav, venku je 13.5 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Radnice plánuje postavit u nádraží odstavné kolejiště pro tramvaje za padesát milionů

Zprávy z regionu

5.10.2011

Alespoň částečně vyřešit problém s nedostatkem chráněného stání pro tramvaje chce olomoucká radnice. Ta proto začala připravovat projekt vybudování odstavného kolejiště v Jeremenkově ulici hned v sousedství hlavního vlakového nádraží. Jeho cena může přesáhnout až částku 57 milionů korun.

S umístěním depa svého dopravního podniku má město Olomouc dlouhodobé problémy. "Starý areál v Koželužské ulici už řadu let nestačí, což samozřejmě víme a rádi bychom dopravní podnik přesídlili někam mimo centrum, jenže je to tak trochu nad naše síly," konstatoval olomoucký primátor Martin Novotný. "Nová vozovna by totiž stála zhruba sedm set milionů až půldruhé miliardy korun, na což v současnosti určitě nemůžeme dosáhnout ani s pomocí evropských dotací. Už jen příprava tohoto projektu by přišla na desítky milionů. Proto musíme zatím dělat postupné kroky a řešit problém po částech," vysvětlil Novotný.
Plánované vybudování kolejiště u nádraží souvisí s chystaným nákupem čtrnácti tramvají pro novou trať přes Šantovku na Trnkovu ulici. V současné době disponuje Dopravní podnik města Olomouce 61 provozními tramvajemi a 3 historickými vozy a odstavuje je ve vozovně Koželužská, na odstavném kolejišti Koželužská a na odstavné koleji v Sokolské ulici. "Tyto prostory nemají v podstatě žádnou rezervu. V Koželužské a Sokolské ulici už nyní často přes noc parkují tramvaje mimo oplocené a tedy chráněné stání," poznamenal radní Karel Šimša.

Rada města proto schválila záměr vybudovat odstavné kolejiště v Jeremenkově ulici. Podle studie, kterou na žádost dopravního podniku zpracoval letos v září Stavoprojekt Olomouc, by se mělo jednat o variantu se dvěma kolejemi o délce 352 metrů v oploceném areálu, kde bude možné odstavit dvacet tramvají. V tomto areálu by byla i prostorová rezerva do budoucnosti pro případné vybudování třetí koleje. Odhadované celkové náklady na vybudování odstavného kolejiště činí 47,64 milionu korun bez daně z přidané hodnoty (57,17 milionu s DPH). "Vzhledem k tomu, že dopravní podnik je plátcem DPH, stojí za zvážení, zda by neměl být právě on investorem této stavby, což by přineslo úsporu přibližně 9,5 milionu korun. Odhadovaná cena se může změnit podle podloží v této lokalitě, ale každopádně spíš směrem dolů," uvedl Šimša, podle kterého v této částce není zahrnuta cena pozemků. Ty patří Českým drahám, s nimiž bude ještě magistrát o celém projektu jednat.
Dopravní podnik i městští radní původně zvažovali sedm různých lokalit pro nové odstavné kolejiště, mimo jiné Novou Ulici, Pavlovičky, tramvajové smyčky v Neředíně a ve Fibichově ulici či Legionářskou ulici, ty se však všechny ukázaly jako provizorní a nedostatečné. "V některých by ani nebylo možné zajistit oplocení areálu. V případě odstavení vozidel mimo zabezpečený oplocený areál se přitom zvyšuje riziko poškození vandalismem. Nové odstavné kolejiště Jeremenkova je mimo stavby nové vozovny nejlepším řešením vzhledem k vypravování vozidel do provozu i díky dostatečné kapacitě, čímž by mohlo vzhledem k odsouvání stavby nové vozovny být vhodným řešením i pro delší časový horizont," uzavřel Karel Šimša.

Reklama

L&N beauty lounge

Katalog firem » Služby » Kosmetické a vizážistické salony

L&N Beauty Lounge Nabízíme mnoho služeb a určitě si každý najdeme tu svoji Kosmetika Pracujeme s moderní kosmeceutikou LARENS, orientovanou na boj proti stárnutí a kožních dermatologick...