Reklama

Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav, venku je 8.5 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Projet se červeným Ferrari nebo žlutým Lamborghini? V Olomouci žádný problém, vyzkoušeli jsme to a vy můžete taky

Tipy a názory

23.6.2016

Autor: Jan Procházka

Je to symbol. Červené Ferrari je synonymem pro sporťák. Také jste si občas říkali, jaké je to asi svezení? Kupodivu není vůbec složité se tímhle mazlíkem projet. V Olomouci ho společně s neméně ikonickým žlutým Lamborghini Gallardo vlastní společnost sportdrive.cz a sednout si za volant můžete i vy. Stačí mít řidičák a objednat si jízdu. My to vyzkoušeli a rádi se podělíme o zážitky.

Foto: Jan Procházka

Jaké to asi je? To si člověk často říká, když se s tímhle symbolem setká. Ve filmu, na fotce, nebo když kolem vás proletí nadzvukovou rychlostí po německé dálnici... Když přišla nabídka projet se červeným Ferrari F430, neváhal jsem. V Olomouci totiž už tři roky funguje společnost sportdrive.cz, která se půjčováním těchto sporťáků zabývá. Posadí vás za volant a jedete... Tak jsem se rozhodl to vyzkoušet.

Foto: Jan Procházka

Červené Ferrari F430 zaparkované frajersky na chodníku před vstupem do Olomouc City budí respekt. Kolem postávají zvědavci, zatímco s kolegyní Zuzkou fotíme. "Sedí se v tom hezky, je to příjemný," hlásí mi, ale projet se nechce. No nevadí, na tohle si brousím zuby já. A pak už ta chvíle přijde. Sedím za volantem, posouvám si sedačku. Je to vlastně stejné jako v každém jiném autě, jen čtyřbodové pásy dávají tušit, že tohle není jen tak obyčejný vůz. "Všechno je v automatu, takže budete jenom kroutit volantem a zatáčet," usmívá se Jan Utěšený z firmy SportDrive, který mi dělá spolujezdce/instruktora. S tímhle mám naštěstí nějaké zkušenosti, takže levá noha zůstává v klidu a po spojce nepátrá. "A taky pozor, je to docela široké auto, ať někde nevezmete obrubník..." hlásí mi. Toho se docela bojím. Všechno je sice pojištěné, deset procent případné škody jde z vaší kapsy. Kolik stojí deset procent odřeného laku na ferrari, táhne mi hlavou, ale pak to z ní nápor zodpovědnosti vyžene. Koneckonců, to by byla starost zase mojí pojišťovny, usmívám se nad vymoženostmi naší složité doby. Jízda po parkovišti není zrovna komfortní. "Je tady přednost zprava, můžete v klidu jet," říká mi instruktor. "Vy na ni taky věříte? To jste tady v menšině," opáčím a vzápětí do nás málem vrazí blondýna v jezdící nákupní tašce. Mám pocit, že za volantem nechápavě křičela něco ve smyslu, zda si myslím, že když mám ferrari, můžu si jezdit jako prase... Inu, přednost zprava zkrátka není pro každého. Jedeme dál. Parkoviště za námi, sláva. Najedeme na kruháč a prcháme z města po západní tangentě. "Zkuste si na to pořádně šlápnout, ať vidíte ten odpich," láká mě Jan Utěšený. Okej, když jsem ve ferrari, tak bych to zkusit měl. V devadesátce se to totiž tváří jako klidné autíčko a já si už pomalu zvykám. Dálnice je prázdná, tak co. Pustím plyn a pak na něj zprudka šlápnu. Motor zavyje, automat podřadí a červené žihadlo vystřelí. Ručička tachometru se rázem posunula o třetinu dráhy a fyzika nás zatlačila hluboko do sedaček. "Wow!" vydechnu a dávám nohu z plynu, protože přece jen, je tu stotřicítka. I v té se F430 chová moc hezky. Měl jsem strach, že budu kočírovat splašeného koně, ale tohle je poslušný a vychovaný hřebec. Za námi se ozve rachot a už nás předjíždí stříbrná octavia. A za chvíli další. "Co si dokazují?" nechápu. Jan Utěšený se směje. "To je pořád. Asi jim dělá dobře, když si předjedou ferrari." Smějeme se oba. Já si nechci nic dokazovat. Jen se projet a vrátit v pořádku auto, spolujezdce i sebe. 

Sjíždíme z dálnice a míříme na Hněvotín. Mám trošku problém udržet si devadesátku, ale žádná divočina. "Už jste dostali pokutu za rychlost?" ptám se instruktora s vědomím, že další bod smlouvy je, že pokuty si hradí řidič sám. (Což je fér.) "Párkrát..." odpoví poněkud nesměle, ale pak se doberu k historce, kdy si chlapík plnil svůj červený sporťákový sen natolik, že přišel o řidičák. Sto osmdesát na okresce je přece jenom trochu drsný, říkám si. A hned mě to přivádí k otázce. "Věří si zákazníci? Snaží se jezdit rychle?" chci vědět. Prý jsou většinou klidní. "Ale je to různé. Někdo si chce vyzkoušet rychlou sportovní jízdu, jiný si chce prostě jen užít, že může řídit takové auto," vysvětluje mi Jan Utěšený a dodává, že nejčastějšími zákazníky jsou muži, jimž jízdu koupily jejich partnerky. "Děláme i projížďky, kdy zákazník sedí na sedadle spolujezdce. Je to vhodné třeba pro děti," říká mi Utěšený. 
Dlouhou rovinkou před křelovským nadjezdem se vracíme na dálnici, kde na to ještě na chvíli šlápnu. Ve stotřicítce mě předjede další machýrek v hustém oblaku výfukových plynů. Kynu mu na pozdrav, ale má smrt v očích. Kruháč, parkoviště a zacouvat. Dozadu totiž není přes motor moc vidět, a tak se toho bojím celou cestu. Ale s pomocí instruktora, který mi ukazuje, to zase není takový oříšek. Otáčím klíčkem a všech pět set koní rázem usne. I napětí ve mně. Jsme celí, posádka i auto. A já si to užil, musím říct. Svezení to bylo moc příjemné.

Jan Utěšený ukazuje motor, v němž se schovává pět set koní. Slušná kavalerie! Zrychlit z nuly na sto dovede za čtyři sekundy. Jan Utěšený ukazuje motor, v němž se schovává pět set koní. Slušná kavalerie! Zrychlit z nuly na sto dovede za čtyři sekundy. Foto: Jan Procházka
Svézt se tímhle mazlíkem není těžké. Ale chce to jízdu objednat včas, zájem je totiž opravdu velký. Svézt se tímhle mazlíkem není těžké. Ale chce to jízdu objednat včas, zájem je totiž opravdu velký. Foto: Jan Procházka
Post from RICOH THETA. - Spherical Image - RICOH THETA


SportDrive

Auta, která můžete řídit: Lamborghini Gallardo, Ferrari F430, Nissan GT-R
Facebook: SportDrive.cz
Ceny: 15 min za 1299 + 399 palivo (akční cena). Kompletní ceník na webu.
Rezervace: V Olomouci se bude znovu jezdit na začátku srpna.

Chcete se projet taky? Není to zase tak složité. Stačí se zaregistrovat a objednat si jízdu. V Olomouci se bude znovu jezdit na začátku srpna. "Jezdíme teď už kromě Olomouce taky v Praze, Ostravě, Brně a Bratislavě," vysvětluje Jan Utěšený. Můžete si vybrat z několika možností. "Patnáctiminutová jízda stojí včetně paliva 1698, půlhodinová 2198 korun. Máme v nabídce i hodinové a nebráníme se i speciálním požadavkům zákazníka, vždycky je to na domluvě," říká Utěšený. Sporťák vám tak mohou přistavit třeba na oslavu narozenin, nebo se s ním můžete projet třeba do Prahy a zpátky. Vždycky ale vedle vás bude sedět instruktor, to je podmínka. Ferrari F430 je dvoumístné, stejně jako Lamborghini Gallardo, které si za stejných podmínek můžete vyzkoušet taky. "Máme i čtyřmístný Nissan GT-R, což je ještě silnější auto. Takže pokud by chtěl někdo povozit třeba děti nebo manželku, s tímhle autem to jde," doplňuje Utěšený.
Zážitky z jízdy vám rádi nahrají na dvě kamery, takže se jimi budete moci pochlubit třeba na Facebooku. Pokud hledáte vhodný dárek, nebo si sami chcete splnit sen, určitě jízdu sporťákem zkuste. Stojí to za to.

Autor článkuJan Procházkaprochazka@olomouc.cz

Jan Procházka