Reklama

Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána, venku je 3.7 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Rekonstrukce nádražního podchodu  a peronů: zapomeňte na ni, nejsou peníze

Zprávy z regionu

2.8.2010

Autor: Jan Procházka

Nástupiště v žalostném stavu, podchod, do kterého zatéká. Tyto lahůdky si budou cestující v Olomouci vychutnávat ještě dlouho. Ministerstvo dopravy totiž neschválilo návrh na jejich rekonstrukci. Minimálně další čtyři roky tak ostudná vstupní brána do města zůstane v současném stavu. A to i přesto, že projekt by mohl získat peníze z fondů Evropské unie.

Rekonstrukce železničního uzlu Olomouc se odkládá, zní strohý verdikt ministerstva dopravy. Peníze jsou vyčerpané, dodává ministerstvo a odsuzuje tak desítky projektů k dlouhému čekání na neurčito, až se zase nějaké objeví. Utahování opasků se dotkne i Olomouce. Příští rok na jaře měla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájit miliardový projekt rekonstrukce drážních objektů, čítající několik mostů, podjezdů, ale i perony a zchátralý nádražní podchod. Přestože vše je připravené, nedostal projekt zelenou. "Vzhledem k úsporám, které se plánují v celém resortu dopravy, byla tato stavba předběžně odsunuta k realizaci do roku 2014," sdělil ředitel olomoucké pobočky stavební správy SŽDC Jiří Mlynář.

Podle Jiřího Mlynáře SŽDC už připravila k projektu dokumentaci. "V září by měla být schválena, následně se mělo vypsat výběrové řízení na zhotovitele a na jaře začít stavět. Podle pana ministra jsou však peníze vyčerpané a další v dohledné době nebudou," podotkl Mlynář a dodal, že se mu situace nelíbí. "Nádraží by si rekonstrukci určitě zasloužilo, a to včetně peronů a podchodu, do kterého zatéká," myslí si Mlynář. Podle něj by navíc stavba mohla být financována z prostředků Evropské unie. "Jsem přesvědčený, že bychom je získali," tvrdí Mlynář.

Olomoucké nádraží má více vlastníků. Zatímco vestibul je v majetku Českých drah, které nedávno investovaly do jeho rekonstrukce, nástupiště, koleje a podchod patří SŽDC. O rekonstrukci právě těchto částí nádraží se hovoří už dlouho, jejich stav je totiž nevyhovující. Cestující si tak budou muset počkat. Minimálně další čtyři roky je bude na hlavním železničním vstupu do města vítat kapající voda a uvolněná dlažba.
Spolu s nádražím se rekonstrukce měl dočkat také třeba most v Černovíře, podjezd v Pavlovičkách či takzvaná myší díra.

Jan Procházkaprochazka@olomouc.cz

Reklama

Fakulta tělesná kultury UP Olomouc

Katalog firem » Vzdělávání a školství » Vysoké školy

Fakulta tělesné kultury nabízí zájemcům osm bakalářských studijních oborů a programů, osm oborů a programů v magisterském studiu a jeden doktorský studijní obor. Všechna studia na FTK UP ...