Reklama

Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána, venku je 4.1 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Shake marketing: Vytváříme svět emocí, lidé se mají bavit...

Rozhovory

9.2.2017

Autor: Zuzana Doleželová

Kreativita, originalita, preciznost i kvalitně odvedená práce dotažená za každých okolností do toho nejmenšího detailu. A také lidé, kteří mají svou práci rádi a baví je vytvářet emocemi nabité eventy a výstavy. Přesně takový je Shake marketing – olomoucká agentura, jež má "na svědomí" veleúspěšný projekt Obři oceánů. A řadu dalších skvělých počinů... Povídali jsme si s majitelem Pavlem Kratochvílem o historii Shake marketingu, momentálních aktivitách, plánech do budoucna i touhách, které je třeba splnit.

Shake marketing

Precizně tvoříme originální eventy a výstavy!
shake-marketing.cz

Jak dlouho funguje Shake marketing?
Jako agentura fungujeme šest let s tím, že od začátku se soustředíme na eventy, tedy pořádání akcí a openingů obchodních center. Postupem času jsme se začali věnovat také výstavám. Nejprve jsme je zastupovali – ať už to byli Draci a drakobijci, Leonardo da Vinci nebo výstava historických kočárků, nyní už výstavy sami tvoříme.

Výstava Obři oceánů sklidila úspěch. Výstava Obři oceánů sklidila úspěch. Foto: Jan Procházka

Z vaší "dílny" je i výstava Obři oceánů, která zdobila Galerii Šantovka a mezi lidmi sklízela velmi pozitivní ohlasy. Mimo jiné proto, že nabízela hodně zajímavé exponáty...

Pavel Kratochvíl

"Charakterizuje nás precizní tvorba originálních kampaní i samotných eventů a výstav. Pokud něco děláme, děláme to s nadšením a naplno. Nechceme jen odvést dobrou práci, ale chceme dělat práci precizně. Eventy jsou svět emocí, kde se lidé baví. Naším cílem je pořádat eventy tak, aby emoce byly zasaženy v té nejhlubší míře. To je něco, co lidi osloví. A pokud děláte eventy pravidelně, je to důvod, proč se k vám budou lidé vracet."

Tato výstava vznikla za podpory National Geographic International, takže můžeme hovořit o spolupráci na mezinárodní úrovni. Samotná výstava zahrnuje deset exponátů velryb a paryb, její součástí je i jedna z největších sbírek čelistí žraloků ve střední Evropě. Jsou to exponáty, které jsou z uhynulých zvířat. Můžu všechny ubezpečit, že žraloci se kvůli výstavě nevraždili. (smích) K vidění je i zub pravěkého žraloka megalodona a replika zubu největšího bílého žraloka a samozřejmě interaktivní zóna, jejíž součástí je zvuková stěna, kde mohou návštěvníci poslouchat zvuky jednotlivých vodních živočichů, a v neposlední řadě také fotopoint. Velkým lákadlem je rovněž virtuální realita, kdy se pomocí speciálních brýlí ocitnete v moři jako potápěč a na vlastní kůži si tak můžete "osahat" spoustu zajímavých tvorů.

Jak se zrodil nápad připravit výstavu, jako jsou Obři oceánů?
První myšlenka vytanula zhruba před dvěma lety. Kolega je vášnivý potápěč, který vždy po příjezdu z potápěčské dovolené nadšeně vyprávěl, co vše viděl, a smutně hovořil o tom, co se mu vidět nepoštěstilo. Tam vznikl první podnět k tomu, že bychom mohli zkusit navrhnout unikátní výstavu z podmořského světa, která lidem představí nejúžasnější tvory a objasní mnohá tajemství, jež oceány a moře ukrývají ve svých velmi málo prozkoumaných hlubinách. Navíc jsme hledali téma výstavy, jaká nejen u nás v České republice ještě nebyla. Tak vzniklo téma moře, oceán. Za dobu existence naší agentury jsme se navíc setkali s celou řadou potápěčů, například i se Stevem Lichtagem, který je guru natáčení dokumentů se žraloky. Těch impulzů bylo tedy víc. A ze všech těch střípků se zrodili Obři oceánů...

Obři oceánů na dosah... Obři oceánů na dosah... Foto: Jan Procházka
Obdivovat bylo vskutku co. Obdivovat bylo vskutku co. Foto: Jan Procházka

Kdybyste měl popsat proces, který směřuje od myšlenky k realizaci samotné výstavy, co byste zmínil?
Vždy je to tak, že když máme nějakou myšlenku, tak se nám tak půl až tři čtvrtě roku v hlavě neustále dokola obrací. Uvažuje se se nad konkrétní podobou výstavy, nad tím, co všechno do ní zařadit. Pak postupně přenášíme jednotlivé nápady na papír, začnou se dělat vizualizace, hledá se vhodný člověk, který vše vyrobí. Například samotná výroba výstavy Obři oceánů trvala od ledna do srpna loňského roku, takže vlastně osm měsíců, což je poměrně dost.

Když jste zmínil vaši poslední výstavu - kam vlastně putovali Obři oceánů ze Šantovky a jaký bude jejich další osud?
Momentálně je mohou vidět lidé v Praze, v březnu se pak představí v Plzni, pak se opět vrací v dubnu do Prahy a následně do dalších měst České republiky. Potom bychom rádi pokračovali do zahraničí. Pravděpodobně bychom se chtěli pohybovat západním směrem, ale konkrétně v Polsku jsou takovýmto výstavám také pozitivně nakloněni, takže mezi země, kam bychom chtěli tuto výstavu "dostat", řadíme právě Polsko, rozhodně i Slovensko. Zmíním ještě Rakousko, Maďarsko, Německo... Ale dokud bude zájem v České republice, tak pochopitelně budeme zůstávat doma, to je zatím priorita.

Výstava S hlavou v oblacích nabídla i Mig21. Výstava S hlavou v oblacích nabídla i Mig21. Foto: Shake marketing
Lidé si mohli vyzkoušet simulátor. Lidé si mohli vyzkoušet simulátor. Foto: Shake marketing

Jaké zajímavé výstavy a projekty má Shake marketing za svou šestiletou existenci na kontě? Na jakých akcích jste se objevili?
Spolupracovali jsme s řadou zajímavých lidí. Když jsme dělali výstavu letadel S hlavou v oblacích, která se tu také představila, Olomoučané měli možnost vidět MIG21 a v Šantovce pak i další letadla. Je vždy velmi zábavné takovéto věci připravovat a mnohdy to s sebou nese úskalí v podobě stěhování velkých exponátů malými vchody. (smích) Nesmím zapomenout ani na otevírání Šantovky, otevírání obchodního centra Avion v Ostravě, dělali jsme také nightshoppingy, točili jsme videospoty pro Moru, pro Gorenje... Ve spolupráci s Českou televizí objíždíme centra s legendárním projektem AZ kvíz, který letos slaví 20 let. Ještě bych rád zmínil Trick 'n' roll v Šantovce. Byla to freestylové akce, na níž jsme měli bikery z celé Evropy. Byla to divácky velmi atraktivní událost.


Charakterizuje nás kreativita – ať už se to týká kampaní, nebo i samotných eventů a výstav.

Často hovoříte o akcích v nákupních centrech. Zaměřujete se tedy primárně na výstavy a eventy v nich, je to tak?
Ano, je to přesně tak. Prezentujeme se v nákupních centrech, která jsou momentálně centrem dění a navštěvují je stovky lidí. A pro nás skýtají řadu možností. Jak už jsem zmiňoval, rádi bychom naše výstavy dostali i do zahraničí a dovoluji si říct, že našim výstavám by slušela i muzea, galerie, nebo například veletrhy, i o tom uvažujeme. Konkrétně prozradím, že až se nám podaří objet s Obry oceánů obchodní centra podle plánu, potěšilo by nás, kdybychom se mohli vrátit sem do Olomouce, třeba do Vlastivědného muzea. Do té doby se výstava může posunout, rozšířit o další exponáty... Uvidíme, co přinese čas.

Výstava historických kočárků byla také velmi poutavá. Výstava historických kočárků byla také velmi poutavá. Foto: Shake marketing
Eventy umí Shake marketing hodně dobře :) Eventy umí Shake marketing hodně dobře :) Foto: Shake marketing

Na čem aktuálně pracujete?
Momentálně chystáme projekty, s nimiž budeme dál pokračovat v činnosti výstav. Třeba nás to časem zavane i dál, směrem k uměleckým dílům. (smích) Ale to je věc budoucnosti. Nikdy nevíte, kam vás srdce zavane a jak se vše vyvine. Ale můžu prozradit, že tento rok uplyne 100 let od smrti slavného konstruktéra vzducholodí, hraběte Ferdinanda von Zeppelina, takže bychom tuto událost chtěli nějakým zajímavým způsobem pojmout. Nebo nekonečný vesmír určitě nabízí spoustu zajímavých možností, jak jej zajímavě ztvárnit, navíc jsme v době, kdy se lidstvo snaží dobýt Mars.

Co z vašich projektů je vašemu srdci nejbližší? Lze to tak jednoduše říct?
Určitě jsou to Obři oceánů. Je to výstava, kterou jsme celou sami vyrobili. Je to takové naše malé dítě, se kterým si hrajeme, ke kterému máme největší vztah. Ale zmínil bych i výstavu letadel nebo vesmíru.

Je na vás vidět, že vás vaše práce baví. Byla agentura vaším snem?
Vždycky to byl můj sen. Už odmala jsem se točil kolem pořádání akcí. Nejvíce zkušeností jsem načerpal během působení v Red Bullu, kde eventy nabírají úplně jiný směr. Je to společnost, jež si na nich zakládá. Být součástí projektů, které sleduje celá Evropa, byla velmi zajímavá a cenná zkušenost, ze které dodnes čerpám.

Autor článkuZuzana Doleželovádolezelova@olomouc.cz

Zuzana Doleželová