Reklama

Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto, venku je 9.7 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Rekonstrukce nádraží nabírá zpoždění,
 stále "visí" na antimonopolním úřadě

Zprávy z regionu

11.2.2013

Autor: Jan Procházka

Už v roce 2015 by měla být dokončena rozsáhlá rekonstrukce olomouckého nádraží a celého železničního uzlu. Začít se mělo už loni na podzim, zahájení prací ale oddálila stížnost odmítnutého účastníka tendru. Tou se v současné době zabývá antimonopolní úřad; termín rozhodnutí je v nedohlednu. Jedna z nejdražších staveb v novodobé historii města tak nabírá zpoždění. V ohrožení jsou i dotace, které mají na projekt přitéct z fondů Evropské unie.

Tři miliardy korun by měla podle plánů stát rekonstrukce železničního uzlu Olomouc. V průběhu následujících let by Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chtěla opravit nejen nástupiště a zchátralý podchod, ale také modernizovat trať a její systémy od Štěpánova po Grygov. Celá akce měla začít koncem minulého roku, na smlouvě s vítězem tendru, společností Eurovia, ale dosud chybí podpisy. Průběh a hlavně výsledek soutěže se totiž nelíbí společnosti OHL ŽS, která skončila druhá. Stížností se od listopadu zabývá antimonopolní úřad. "Původní správní řízení týkající se této veřejné zakázky bylo zastaveno, vedeme však další správní řízení, opět na návrh společnosti OHL ŽS, který směřuje proti výběru nejvhodnější nabídky," uvedl mluvčí úřadu Martin Švanda. Podle něj bylo vydáno i předběžné rozhodnutí zakazující zadavateli uzavřít smlouvu. "Pro nás to znamená zdržení, jsme připraveni začít prakticky okamžitě po vydání rozhodnutí, pakliže bude příznivé," doufá Václav John, ředitel olomoucké stavební správy SŽDC. Kdy ale antimonopolní úřad rozhodne si netroufají odhadnout ani jeho zástupci. "V současné době nelze předvídat možný termín vydání prvostupňového rozhodnutí," sdělil Švanda. Už nyní je patrné, že budeme muset přehodnotit termíny," poznamenal John. V ohrožení jsou teoreticky i dvě a půl miliardy korun, které má na projekt poslat Evropská unie. "Je to klíčová regionální stavba, takže věřím, že dojde k nějakému posunu. V nejhorším se to bude muset nějak fázovat, o prostředky bychom ale přijít neměli," domnívá se Václav John.

Antimonopolní úřad sice má na rozhodnutí lhůtu šedesáti dnů, kterou lze ovšem přerušit například kvůli vyžádání nových dokumentů, takže celková prodleva může být ve skutečnosti mnohem vyšší. Pokud by nakonec úřad zjistil, že tendr neproběhl v pořádku, může ho v krajním případě i zrušit. I pokud by rozhodnutí bylo pro SŽDC příznivé, může se odmítnutá stavební firma odvolat. Zda hodlá OHL ŽS respektovat vyjádření antimonopolního úřadu ale ve firmě nechtěl nikdo komentovat. "Do skončení řízení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se k této záležitosti nebudeme jakkoliv vyjadřovat," vzkázala pouze tisková mluvčí společnosti Taťjana Pelíšková.

Podle připraveného projektu mají být postupně rekonstruována všechna nástupiště olomouckého nádraží a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Zároveň bude opraven starý podchod. Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce třinácti kilometrů a mostů na příjezdové trase. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém. Více o projektu čtěte ve starším článku. Vítězem tendru je společnost Eurovia. Ty mimo jiné už realizuje také rozsáhlou rekonstrukci železničního uzlu Přerov.

Jan ProcházkaWeb: twitter.com/jan__prochazka

Reklama

Keramika - dílna TAWA

Katalog firem » Obchod » Dárkové prodejny

A co vám ještě navíc mohu nabídnout? Prostory mé dílny jsou větší a kromě obchůdku mi umožňují pořádat nejrůznější kurzy: - Kurz keramiky pro děti, dospěláky - Hlínování pro ...